Annons:
Etikettutbildningar
Läst 6745 ggr
Aklejalotte
2010-03-28 22:28

Sommarkurs

Jag funderar på att unna mig att gå en kurs i sommar. Just nu lutar det åt en kurs på Åsa Folkhögskola. Den leds av Berit Westman och man får prova olika tekniker. Så här står det på deras sida:

"Har du lust att skapa med garn som material? Vill du lära dig mer om olika garntekniker? Vi erbjuder en sommarkurs där du får möjlighet att pröva på de gamla garnteknikerna tvåändsstickning, nålbindning, smygmaskvirkning, flerfärgsvirkning och krokning, för att sedan koncentrera dig på någon av teknikerna."

Någon mer som funderar på den kursen eller någon annan kul kurs?

Annons:
hemskapat
2010-04-03 15:10
#1

Den kursen låter toppen! Jag står på väntlista att gå på HV kurs i stickning! Under tiden blir det tvåändsstickning på stickkurs som tar min tid, och det är bara skoj!

Aklejalotte
2010-04-03 15:59
#2

Den såg kul ut! Men jag vill passa på att lära mig flera tekniker och tvåändsstickning kan jag lite redan. Gick en studiecirkel i det.

Jag skulle vilja lära mig krokning ordentligt. Har bara testat lite hemma efter att tittat på nätet och i böcker.

Vad är HV kurs för något?

[SusanneKs]
2010-04-08 01:16
#3

Jag tycker att båda era kurser verkar jättefina. HV står för handarbetets vänner, som har en skola på Djurgården i Stockhom. Stickkurserna är berömda! Jag vet sådana som gått i flera år på kvälls- eller lördagskurser.

Som en lite allt-möjligt-kurs tycker jag att Åsa folkhögskola verkar väldigt tilltalande. Just att prova på det man inte kan och sedan få möjlighet att fördjupa sig någon av teknikerna lockar mig.

Just nu håller jag på att täppa till ett hål i mitt textila kunnande: jag lär mig nålbindning på Länshemslöjden i Stockholms län. Nu börjar jag få lite flyt och det är jättekul!

Vad man än gör med sin kurs så är kursledarens förmåga att lära ut det allra viktigaste!

Upp till toppen
Annons: