Annons:
Etikettom-sajten-ifokus
Läst 5516 ggr
parsley
2010-07-19 19:19

Länka och klistra in

Länka

1. Gå till webadressen som du vill länka till.

2. Markera adressen i webläsarens adressfält, och kopiera den genom att trycka på tangenterna ctrl och C

3. Gå till den iFokus tråd där länken ska klistras in. Det kan vara en ny tråd du skapat själv eller en tråd som redan finns. Tryck på tangenterna ctrl och V.

4. Det kommer upp en dialogruta. Tryck på ctrl och V en gång till så klistras länken i dialogrutan. Klicka på rutan infoga nere till höger.

5. För att göra länken klickbar markera den i inlägget i ifokus-tråden. Klicka på ikonen som ser ut som en kedja i listen som finns precis ovanför inlägget.

6. Det kommer upp en dialogruta med en tom ruta som heter länkadress. Klistra in länkadressen där genom att använda ctrl och V-tangenterna och klicka på rutan infoga länk.

7. Nu ska det finnas en klickbar länk i inlägget. Om inte be om hjälp. :)

Klistra in

Följ punkterna 1-4 ovan. På en del iFokus sajter förekommer det att man klistrar in både länk och texten i länken för att det ska bli lättare att läsa (lite överkurs kanske, men det ser tjusigt ut)

Annons:
[Kanonkulan]
2010-07-19 21:05
#1

Tack tack :)

Fast det var nog inte bara jag som var dum utan att cyberrymden inte ville samarbeta hellerGlad

Effie
2010-07-20 08:40
#2

Jag brukar göra det på ett lite annorlunda sätt. Men det är ju en smaksak.

Punkt 1 och 2 som ovan.

3. Återgå till tråden. Skriv några ord som du vill ha länken på (t.ex. "klicka här") eller välj några du redan har skrivit, se bara till att det finns lite text eller mellanslag efter dessa ord om du tänkt skriva vidare.

4. Markera orden och klicka på länksymbolen som ser ut som en kedja.

5. Punkt 6 och 7 ovan. Nu ska orden "klicka här" vara en klickbar länk, blå och förhoppningsvis med en liten pil som markerar att länken öppnas i en ny flik.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Pialinn
2010-07-20 12:08
#3

Tack Parsley!

Ska försöka hitta denna tråd nästa gång för att se att jag gör rätt.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

parsley
2010-07-20 14:26
#4

Effies sätt att länka är lite mer sofistikerat tycker jag.

Upp till toppen
Annons: