Annons:
Etiketttovning
Läst 8514 ggr
Mandusius
2010-09-13 02:05

Färgad kardad ull

Undrar om det är någon som vet var man kan få tag på det för ett bra pris förutom Panduro och slöjd detaljer?

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Annons:
[SusanneKs]
2010-09-13 11:08
#1

För några år sedan fanns det flera ställen som sålde färgad okardad ull, bl.a. Gudruns ullbod. För färgad kardad ull får man nog vända sig till Åddebo ull i norra Uppland, jag tror att Östergötlands ullspinneri har slutat med sådant men du kan alltid höra efter.

Brittsv
2010-09-13 11:41
#2

www.ullcentrum.com har färgad ull till bra pris! Mycket god service får du på köpet ;-)

Mandusius
2010-09-13 13:03
#3

tack för tipset :D

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

[SusanneKs]
2010-09-13 13:42
#4

Javisst, Ullcentrum har bra svensk ull också.

Dessutom finns det

http://www.ullomera.se/

Jag har bara sett dem på mässor och vet inget närmare om kvalitet och priser.Kolla själv.

dotmam
2010-09-19 00:59
#5

Skall du ha mycket färgad och kardad ull så kan  du beställa från Island. Jag har gjort det flera gånger och det blir mkt billigare trots frakt och tull. Tyvärr skriver www.alafoss.is  (du kan välja engelska som språk när du öppnar sidan, kemba heter tova på isländska) inte ut sina priser på hemsidan så du får maila. De är bra att ha att göra med. Ullen är lite annorlunda än den från t ex oddebo ull, www.addeboull.com men jag tycker den funkar fint (rätt grov är den). Till små nåltovade figurer blir det dock inte så snyggt..

Upp till toppen
Annons: