Annons:
Etikettnålbindning
Läst 14199 ggr
[cherstin]
10/1/10, 9:34 PM

Halkskydd under sockor

Hej alla duktiga hantverkare på siten!

Jag undrar om någon vet om/var man kan köpa halkskydd som man limmar eller duttar under sockor/strumpor så de blir halkfria. Har för mig att jag sett det någonstans men glömt var. Det blir som småbarnens halksockor. Jag blir jätteglad om jag kan få hjälp med detta.

Gosiga fredagskramar från Cherstin

Annons:
Knittabilly
10/2/10, 3:17 PM
#1

Jag läste någonstans att man kan göra sockor "halkfria" genom att stryka/dutta på flytande latexlim under dem. Jag har inte provat det själv än men jag tycker att det låter som att det borde fungera.

[SusanneKs]
10/2/10, 5:49 PM
#2

Jag köpta sånt lim  hos Karen Noe i Uldum/Horsens på Jylland, men har inte provat det än.

[cherstin]
10/3/10, 9:03 AM
#3

Nämen oj! Tack så mycket. Då kanske det finns att köpa på hobby/färgaffärer.Det ska jag kolla upp.

Ha det gott!  Cherstin

[cherstin]
10/5/10, 8:37 PM
#4
#1 och 2.  Tack för er hjälp!

 Jag googlade in på Mönsterarkivet och… se där.. Antihalk R.O.C Formgummi. Används för att göra sockor/strumpor halkfria. Hoppas någon mer än jag har glädje av detta.

MVH Cherstin

Fiffilura
10/9/10, 11:06 AM
#5

Jag brukar använda silicon som man använder till våtrum! Funkar kanon! Antingen bara duttar i nåt mönster eller så brer du ut så det blir som en sula.

[cherstin]
10/10/10, 9:17 AM
#6

#5 Tack Fiffilura, mvh Cherstin

Annons:
hindul
10/17/10, 4:46 PM
#7

I en garnaffär här, finns någonting man sprejar på för att göra sockor halkfria. Har inte kollat vad den innehåller, eftersom jag inte haft behovet, bara noterat att den finns…

Affären heter Grunnebo Garn. De har internetbutik, men jag kunde inte se den där sprejen där, men man kan ju fråga dem…!

koko
10/18/10, 12:48 AM
#8

Textillim (som är latex) eller glitterlim för textil : )

Upp till toppen
Annons: