Annons:
Etikettnålbindning
Läst 6537 ggr
AnnaLundin
2010-11-11 20:06

Bortskänkes /någon som vill ha finull?

Jag har massor av finull stående - vit, svart, grå och brun i olika nyanser. Lite från senaste året och det mesta har några år på nacken.

Det är säkert minst 150 kg… Tyvärr otvättad, men annars relativt ren från skräp. Finns både småkrusig och med större lockar.

Någon som är intresserad? Välkommen att hämta för symbolisk summa.

Jag har varken tid eller lust att plocka ihop mindre mängder och skicka, utan det är avhämtning som gäller. Kan möjligen ta med (hela säckar) till 08-trakten (norrort) nästa helg (20-21/11). Ska möjligen en sväng till Dalarna också den helgen. Kan tänka mig att möta upp längs vägen, men kör inga extrarundor.

Ullen står tyvärr ivägen här, så den kommer slängas om ingen vill ha den - men nog är det synd att kasta bra finull!

Kontakta mig via PM här.

Annons:
[Kanonkulan]
2010-11-11 23:44
#1

Vart bor du då?Glad

AnnaLundin
2010-11-12 00:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Mellan Nybro o Kalmar, i Småland

Bild på några av dem som bidragit med ull, så ser man lite färger…

AnnaLundin
2010-11-18 23:01
#3

På lördag morgon styr jag kosan mot Leksand och sen vidare från Leksand till Stockholm (norrort). Söndag kväll kör jag kustvägen tillbaka till Nybro igen.

OM någon längs vägen vill ha ull…

Lorita
2010-11-20 10:51
#4

Hade jag bott närmare så skulle jag slå till, jag älskar att tova och det är ju väldigt enkelt att tvätta ull.

#2 fina får nästa höst blir jag förhoppningsvis ägare till mina första egna får Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




MegN
2010-11-21 14:33
#5

Synd att jag inte såg det här tidigare… Jag älskar också att tova, och bor händelsevis längs vägen mellan Leksand och Stockholm (mellan Sala & Avesta).

AnnaLundin
2011-01-04 02:21
#6

Jag har fortfarande kvar den den av ullen som är några år gammal. Det är ganska mycket…

SKÄNKES mot avhämtning, om det sker inom det närmaste. Annars känner jag mig tvungen att slänga det eftersom jag inte har plats att förvara det längre.

Ändrar din rubrik lite så det syns att du har ull att skänka / Parsley, sajtvärd

Annons:
Upp till toppen
Annons: