Annons:
Etikettstickning
Läst 4736 ggr
tsset
2010-11-07 21:35

Varför fel? Mönster på strumpstickor...

Hej hallå! Har fått ett fruktansvärt jobbigt problem som jag, trots mängder försök, inte lyckas lösa själv. På det har jag gjort detta många gånger förut med bara lyckade resultat så frustrationsmängden just nu är hög!

Stickar en tröja och ska ha vita mönster på ärmarna som går runt hela ärmen, och problemet är att mönstret i sista maskan hamnar ett varv högre än på den första maskan. Det blir alltså ett glapp där varven börjar och slutar. Stickar jag ett helt varv i avvikande färg så slutar varvet ett hack högre upp än början….

Gick bra första gången men upptäckte att jag behövde några cm till så gjorde om, och nu har det blivit fel hela 8 gånger i rad…tror mig ha gjort precis som alltid men ändå - problem.

Vad är det som blir fel?

Annons:
Pialinn
2010-11-11 13:54
#2

Tack Parley fõr denna lãnk! Ãven om jag inte stickar rãnder lãrde jag mej nágot nytt!

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

[SusanneKs]
2010-11-11 16:00
#3

Jag instämmer!

tsset
2010-11-11 18:18
#4

Och jag tackar också! Det var tack vare det rätta ordet, förskjuten, som jag kom in i rätt tänk och på rätt bana igen… blir väl så när strumpstickandet legat nere ett tag. Men nu kom jag på vad det var jag glömde bort försök 2-8, mönstret är helt och snyggt, tröjan nästan färdig och jag är nöjd :)

Upp till toppen
Annons: