Annons:
Etikettstickning
Läst 4406 ggr
yvonnel
2010-11-13 21:24

Rolig luddig mjuk halsduk

Kanske det blir pretentiöst med en sådan beskrivning men jag vet inte ngt bättre sätt att beskriva denna nya idé att sticka med ett bandgarn och liksom sticka emellan i bandet så det blir en massa böljande "vecklingar". Jag såg detta i affär i Karlshamn men dem hade inte kvar den färg som jag ville ha och sedan har jag försökt hitta detta garn på nätet utan att lyckas utom ett i bomull och det jag vill hitta är mjukt kanske ull + acryl.

Kul om någon kan/vet/vill berätta.

Annons:
parsley
2010-11-14 16:41
#1

Om du vet vad affären heter så kan du ju ringa till den och fråga vad garnet heter.

Jag googlade men lyckades inte hitta någon garnaffär i just Karlshamn.

Om du vill kan du kolla på Garnstudio, Garntjänst i Kilafors / Creative People, Grunnebo, Vartofta, Järbo och Svarta Fårets hemsidor och se om du hittar något (effekt)garn som liknar det du är intresserad av. Du kan även kolla någon internetbaserad garnaffär som t ex Garnkorgen som har stort sortiment och se om de har något du gillar. Googla för adresser eller kolla under tråden användbara länkar.

Jag är osäker på om det är garnet som "gör" din halsduk eller om den är stickad i en speciell teknik, men börja att kolla efter garn, så får vi fundera på resten sen om det behövs.

yvonnel
2010-11-16 01:43
#2

Tack för garnbutikernas namn.

Jo, det är själva garnet som gör effekten.

Jag såg hur damen i butiken gjorde men jag kunde inte föreställa mig att det skulle vara svårt att hitta på annat håll och eftersom jag inte bor där ( i Karlshamn) så trodde jag att det skulle vara lätt att hitta bl.a på nätet.

Nu ska jag söka på givna förslag. Synd att jag inte har kamerateknik men ska så fort jag hittar försöka fixa bild (-bevis)Glad

yvonnel
2010-11-16 06:41
#3

Jag har hittat ett garn som har samma funktion men inte lika mjuk kvalitet.

Sticklust heter firman, garnet heter bandgarn, det finns där en bild på modellen halsduk jag ville få tag på inte i rätt färg och kvalitet.Har majlat dit hoppas på svar. Skam den som ger sig.

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄJ

Effie
2010-11-17 08:12
#4

Var inne och kikade; såg nog den halsduken; ja, den såg rolig ut att sticka. Garnfärgerna var mest i rosa - blått - lila; vad hade du tänkt dig? (Bara nyfiken; jag tror inte jag kan hjälpa till med mer än glada tillrop)


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

parsley
2010-11-17 09:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Den här?

yvonnel
2010-11-17 20:42
#6

Jo, den är det som jag hittade på nätet, stämmer ju med tekniken men jag söker ett "ulligare" garn som är enfärgat i grått, fanns bara kvar i vitt och rött i den affären jag besökte.

Annons:
parsley
2010-11-25 16:44
#7

http://www.dittgarn.se/ondas.php

Ett liknande garn tror jag.

[Cheete]
2010-12-03 10:36
#8

Jag har stickat med det garnet som finns på länken i #7. Blev riktigt fint får jag lov att säja :)

yvonnel
2010-12-04 03:37
#9

Kul att höra. …..tack!

Upp till toppen
Annons: