12. Pyssel och heminredning

myggnät/solskydd fönster

2017-05-20 12:19 #0 av: Mooniq

Hej, Ny här och undrar om någon gjort myggnät av tex gamla spetsgardiner? Jag var på ett vandrarhem förra året och där hade de runda "båthåls-fönster" de hade tagit rörisolering och böjt till cirkel och sen sytt svart tyg runt - istället för rullgardin. En liten tofs/handtag mitt på gjorde det lätt att sätta dit och ta bort den. Nu tänkte jag skapa 4-kantiga myggnät/solskydd med hjälp av rörisolering. Har någon gjort detta? kan man få se bilder? Tips? Biltema har byggsats - raka delar, hörnen etc, borde ju räcka att limma ihop till en ram.

Sol

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar

Anmäl
2017-05-26 12:21 #1 av: Pialinn

I min barndom i Norrland hade man en hopspikad träram med myggnät i, som sattes fast i fönster-ramen

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Anmäl
2017-05-26 19:40 #2 av: DesK

Precis så som Pialinn säger, har vi gjort i alla år. Det blir säkert jättefint att sätta en spetsgardin på insidan i en sådan träram. Träramen med bara myggnätet funkar finfint att torka svamp på, under hösten, när den inte behövs mot myggen Glad

Désirée

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.