Annons:
Etikettallmänt
Läst 524 ggr
parsley
5/4/17, 7:50 AM

Ull istället för fleece

Tips på vad man kan göra för att minska mängden mikroplaster i miljön. Att välja ull istället för fleece är ett (givetvis med respekt för dem som inte tål ull av en eller annan anledning).

http://www.etc.se/klimat/6-satt-att-undvika-farliga-mikroplaster?utm_campaign=cmp_693583&utm_medium=email&utm_source=getanewsletter

Annons:
DesK
5/4/17, 8:55 AM
#1

Bra tips! Jag önskar att man kunde tillverka ulltyg som inte kliar.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

parsley
5/4/17, 10:13 AM
#2

# Fungerar det att ha något mellan ull och hud? Det finns en del som fodrar stickade plagg med gamla herrskjortor för att de inte ska klia. Kan alpaca vara ett alternativ? Tyvärr så verkar det som om alpaca har en förmåga att töja sig. En tröja i alpaca kan bli oformlig, så alpaca verkar passa bäst till småplagg.

DesK
5/4/17, 11:46 AM
#3

Ja det funkar oftast att ha något under ullplaggen. Jag har t ex en fin sjal i ullcashmere och den kliar på mig. Där är det ju svårare att ha något emellan, om jag inte har polotröja

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: