Annons:
Etikettallmänt
Läst 477 ggr
Valkyrija
2017-02-12 16:49

Värdring av päls?

Nu är ju inte detta kanske textilier men jag tänkte ändå kika med er om någon vet vart man kan vända sig för värdering av päls? För massa år sedan ärvde jag några pälsar av min gammelfarmor. Pälsar som bara legat då jag inte har någon användning för de och då jag är lite emot det där med päls…. De är otroligt fina och förmodligen väldans gamla så tänkte kolla om någon vet vart man kan vända sig?

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
parsley
2017-02-13 12:30
#1

Stockholms auktionsverk har specialauktioner med tema Fashion. Hör med dem om de tar emot pälsar och vad de ev kan vara värda. Även de andra stora auktionsfirmorna kan ha temaauktioner med mode. 

http://auktionsverket.se/om-oss/experter/!t/fashion/

Det verkar finnas en del pälsar till salu på Tradera. Om du söker på päls och även kollar på avslutade auktioner, så kan du få en uppfattning om prisbilden.

Se om du kan hitta någon körsnär som värderar pälsar.  Det finns inte speciellt många körsnärer eller affärer som säljer päls kvar.  Numera är det många väljer att inte köpa päls, bl a beroende på att man inte vill stödja den typen av djurhållning, och det påverkar även efterfrågan på äldre pälsar.

Upp till toppen
Annons: