Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

001. Allmänt 01. Om sajten 02. Spinning 03. Broderi 04. Sömnad 05. Frivoliteter 06. Knyppling 07. Stickning 08. Tovning 09. Virkning 10. Textilhistoria 11. Vävning 12. Pyssel 13. Utbildningar 14. Aktuella evenemang 15. Nålbindning 16. Böcker och lästips 17. Nytt, noterad och uppdaterat 18.Till djuren 19. Maskinsticking 20. Bloggar och poddar, hemsidor mm 21. Beskrivningar 22. Annonser - köp, sälj, verkstad, hantverkskooperativ mm 23. Välgörenhet 24. Lexikon
09. Virkning

Virkad långschal

2016-05-08 08:26 #0 av: Eda

Den är tänkt att fungera som ett värmande plagg som man inte behöver trä i armarna och som ändå inte glider ner. Schalen/ponchon består av ett enda rakt stycke placerat över axlarna med hål för huvudet.  

Det kamelhårsfärgade garnet är här Fuga Tweed och tekniken är dubbelstolpar, men man kan naturligtvis också virka den med annat garn eller annan teknik alternativt sticka den.

Beskrivning: Klicka här

Min blogg: Handikapptips har tips på hjälpmedel & aktiviteter
Min blogg:Textilochtips har tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning 
Bloggarna är ideella och har ingen ersättning från butiker.  - Gilla gärna!

Anmäl
2016-05-08 09:19 #1 av: parsley

Tusen tack för beskrivningen. Jag hade sådan tur att jag såg den igår av en slump på Rörelsehinder iFokus.  :) Smart modell, som kan varieras både när det gäller teknik och garnval. 

Anmäl
2016-05-08 10:07 #2 av: DesK

Det är ett så bra mönster! Funderar på om det skulle funka att göra något liknande i t ex fleecetyg...

Désirée

Värdinna för Matlust, Husmorstips, Kost och Hörselskadade

Anmäl
2016-05-08 10:44 #3 av: Eda

Det tror jag går utmärkt!

Min blogg: Handikapptips har tips på hjälpmedel & aktiviteter
Min blogg:Textilochtips har tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning 
Bloggarna är ideella och har ingen ersättning från butiker.  - Gilla gärna!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.