Annons:
Etikettaktuella-evenemang
Läst 2244 ggr
parsley
7/25/15, 5:44 PM

Garn + sybehör på LIDL

LIDL har tillfälliga erbjudanden på bl a garn och sybehör fr om 30 juli. http://www.lidl.se/sv/2715.htm?id=413

Annons:
Sagolikt
7/26/15, 2:01 PM
#1

Det var ju ett trevligt pris på overlocktråden. Vågar man köpa det på Lidl eller är det bara att be om problem med låg kvalitet? Det är jobbigt med sytråd som går av på en vanlig symaskin med det är mångdubbelt värre att trä om en overlock i tid och otid. Dessutom behöver man ju fyra st vilket gör att det blir väldigt mycket tråd att kanske inte kunna hitta på något vettigare med än att kasta.

parsley
7/26/15, 2:34 PM
#2

Ingen aning, Jag har tyvärr inte testat den. En del av deras grejer är OK, annat vill man helst inte köpa.

parsley
7/26/15, 3:47 PM
#3

När jag tänker efter så har jag ett set vanliga trådrullar från LIDL. De känns inte som ett första hands val, när jag ska trä maskinen.

Pysselite
7/27/15, 8:40 PM
#4

Skulle man våga köpa den där overlockmaskinen, Singer Overlock 14SH754, tror ni? Som första overlock till en nybörjare, främst tänkt till babykläder. Har tänkt att det inte får plats en overlock i min budget alls, men ett sånt pris skulle möjligtvis kunna tänja på det…

[SusanneKs]
7/28/15, 8:19 AM
#5

Tråden är nog inte något att ha, jag köpte ett billigt syset för några år sedan och tråden är luddig. Då går den lätt av och även om en del symaskiner kan hantera dålig tråd så kan de förstöras av allt ludd som samlas inuti.

[SusanneKs]
7/28/15, 8:36 AM
#6

Många tycks vara nöjda med overlockmaskinen och andra är inte, men Lidl hanterar reklamationer bra. Ofta får folk en ny maskin vid reklamation.

Det säga att många av de billiga overlockmaskinerna har sorterats ut vid kvalitetskontrollen och är sekunda vara men att det kan finnas helt OK maskiner också. 

Den vanliga symaskinen från Singer skulle jag inte köpa. Det finns gott om maskiner med bättre rykte .

Annons:
Upp till toppen
Annons: