Annons:
Etiketttovning
Läst 3442 ggr
VildaVittra
10/12/14, 3:32 PM

Vantar av filt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Filtade ett stycke igår där jag blandade angoraull, ull av en fårras jag glömt och ull från roslagsfår.

Det svarta är roslagsfåret som jag lade ett tunt lager ovanpå för att få en marmorerad effekt. Idag blev det vantar av stycket.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
VildaVittra
10/12/14, 4:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ritade av mönstret om jag skulle råka förlägga det jag gjorde.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[JeanetteK]
10/13/14, 11:56 AM
#2

Vad kul att du visar mönstret! Jag blir mycket sugen på att testa.

VildaVittra
10/13/14, 12:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Då kan du ju fodra med angoraull precis som jag gjorde, så det blir mjukt mot händerna. 

Satte dit en liten blomma som dekoration.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
10/15/14, 2:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Har börjat att göra en matchande hatt, inväntar bara att en del ull ska ramla ner i brevlådan. 😎 använder det här mönstret: http://www.instructables.com/id/How-to-Sew-a-Cute-Cloche-Hat/?ALLSTEPS

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[JeanetteK]
10/15/14, 3:46 PM
#5

Ullen är paketerad och postas i morgon! 🙂

VildaVittra
10/15/14, 3:56 PM
#6

En annan fröken borde bevaka lådan idag eller imorgon då jag lyckades att minnas. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: