Annons:
Etikettpyssel-heminredning
Läst 1714 ggr
IceTee
9/22/14, 11:39 PM

Klä ut sig?

(fanns ingen "övrligt grupp" så det får hamna här)
På lördag ska jag iväg på maskerad. Jag är helt luspank och kan inte sy… min plan är att klä ut mig till ariel, fast en pin-up version. Kan inte sy, men tänkte förga en tröja, är det svårt? Och om jag skulle få tag på vita leggings (kan inte ha nylon, måste vara bomull) går de också att färga? Är det dyrt att färga? 

Tänkte även göra ett spänne med en sjöstjärna, det kan väl inte vara svårt? Hitta en sjöstjärna (kan man använda en riktigt torkad? Stärka den på något sätt?) och limma på ett spänne?

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
VildaVittra
9/23/14, 12:05 AM
#1

Papier mache är snorbilligt, det enda du egentligen behöver bekosta är potatismjöl och socker, samt sedan färg. Då skulle du kunna göra hennes snäckbehå av det, sedan någon grön kjol. Klart!

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

IceTee
9/23/14, 12:54 AM
#2

Vill inte behöva gå och visa magen dock… är jätte osäker över den..

Medarbetare på Skor iFokus

VildaVittra
9/23/14, 12:55 AM
#3

En grön klänning då och sedan snäckorna fastsatta fram?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

IceTee
9/23/14, 12:56 AM
#4

Har en gammal svart klänning hemma jag skulle kunna göra om till en burlesque-dräkt, men jag är rädd att ha sänder den om jag klipper och syr…

Medarbetare på Skor iFokus

VildaVittra
9/23/14, 1:03 AM
#5

#4 Har den ett snörliv? Varför då inte klä ut dig till cancan-dansös eller så?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

IceTee
9/23/14, 11:06 AM
#6

Nä, men det är kjolen jag skulle vilja få kortare! Dock är det sånt… nät på typ (heter det tyll?) som sitter fast, så om jag skulle mixtra med kjolen måste jag ta isär dem, och är rädd att det övre lagret går sänder…

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
parsley
9/23/14, 1:05 PM
#7

Går det att vika kjolen i midjan för att få den kortare?

Om det är dyrt att färga eller inte? Textilfärg finns i större livsmedelsbutiker. Du får kolla och se vad du tycker.

IceTee
9/23/14, 1:48 PM
#8

Jag lyckades nog lösa det! Sydde upp underkjolen en del, förutom vid dragkedjan där de satt ihop, och det blev rätt ok! Kommer att ha en stor fluffig underkjol under också

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: