Annons:
Etikettböcker-lästips
Läst 2148 ggr
parsley
2014-04-08 10:50

Samsoe - Härligt stickat

Lena Holme Samsoe - Härligt stickat, klassiskt och kvinnligt

Boken innehåller 27 modeller i olika svårighetsgrad. Tonvikten ligger på större plagg av typen västar, tröjor och koftor, kompletterat med  pulsvärmare och mössa. 

Modellerna varierar i svårighetsgrad .De enklast är rätstickade, bl a finns en rätstickad omlottkofta och en rätstickad långkofta med tilltalande A-linje. Merparten av modellerna är antingen flätstickade eller stickade med spetsmönster. De garner som används är främst ull, alpaca, mohair och silke. I de flesta modellerna används lite dyrbarare garner. Samtliga garner verkar finnas att köpa i  Sverige via postorder. I boken finns en tydlig förteckning över de garner som används, så det bör gå relativt lätt att hitta ersättningsgarner. Beskrivningarna är tydliga, även om jag körde fast på provlappsstadiet på en modell (om det beror på mig eller beskrivningen låter jag vara osagt). En god regel är att läsa igenom beskrivningen innan och ev sticka provlappar innan man börjar ett större projekt och kanske redan innan man köper garn.

Modellerna är boken är mycket tilltalande och boken känns inspirerande. Modellerna känns både klassiska och moderna, perfekt för den som vill ha ett tidlöst plagg med lång livslängd. Jag skulle kunna tänka mig att försöka mig på de flesta modellerna i boken. 

Härligt stickat (inbunden)

Annons:
parsley
2014-04-08 10:53
#1

Länk till Bokus med information om boken. Den finns även hos andra återförsäljare och bör finnas på bibliotek.

http://www.bokus.com/bok/9789153439134/harligt-stickat/

  • Inbunden
  • Språk: Svenska
  • Utg.datum: 2013-09-16
  • Förlag: Ica Bokförlag
  • Dimensioner: 230 x 215 x 15 mm
  • Vikt: 630 g
  • SAB: Qccaa,746.432
  • ISBN: 9789153439134
Upp till toppen
Annons: