Annons:
Etikettsömnad
Läst 5495 ggr
Trin
2014-02-17 15:48

Husqvarna vs Singer ?

Funderar på att köpa en symaskin , men jag har noll koll när det gäller symaskins val. Jag är en nybörjare och jag är inte ute efter en proffs symaskin för flera tusen kronor. Dock vill jag ändå ha en symaskin som fixar jobbet och som inte går sönder det första den gör. Jag vill gärna att den ska hålla många år framöver.

Jag kommer främst använda symaskinen till enklare sömnad.

Jag har kikat på: Singer Simple 3223 och Husqvarna Viking E10 H . Men vilken av dem ska man välja ? Fattar noll när det gäller symaskiner och den enda skillnaden jag ser dem två imellan är att den ena är dyrare än den andra ?

Tack på förhand.

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

Annons:
VildaVittra
2014-02-17 16:13
#1

Ingen av dom.

De mest pålitliga maskinerna är gjorda i metall och produceras inte längre. Så kika efter en begagnad (70-tal och äldre) och provkör den (så den inte låter som ett tröskverk, då har oljningen troligen misskötts). 

Skriv var du bor så kan jag peka ut intressanta objekt på blocket.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

kaisakavat
2014-02-17 16:20
#2

Kan du ge exempel på vad för sorts enklare sömnad du tänker använda den till?

Jag rekommenderar i princip aldrig någon att köpa dessa billiga maskiner. De brukar inte hålla och de brukar göra ett ganska dåligt jobb. Men just dessa modeller har jag inte sett in action, så vet inte. Kanske funkar de för dig.

Troligen är de i stort sett jämförbara. Men jättesvårt att veta, jag har inte provsytt någon av dem. Min dotter har en Viking och hon är nöjd. Men hennes är en dyrare modell. 

Kanske nån annan vet..

[SusanneKs]
2014-02-17 17:08
#3