Annons:
Etikettdjursaker
Läst 8544 ggr
zickan
12/22/13, 2:58 PM

Mönster till hundmössa?

Sitter hos min mor nu som är duktig att sticka. Kikar lite efter mönster på hundmössor att kika på online. Min ena hund får släpas ut när det blåser. Väldigt känslig på öronen. 
Sett bilder på hundmössor för att skydda öronen. Men hittar inte direkt någon bra beskrivning. Nån här som har nån bild, länk eller något att tipsa om?
Annars sätter jag henne på att sticka frihand.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
parsley
12/22/13, 7:57 PM
parsley
12/22/13, 7:58 PM
parsley
12/22/13, 8:03 PM
#3

På den här bloggen finns en bild på mössan där konstruktionen syns

http://stickmoster.blogspot.se/2013/12/mossa-for-leverans.html

anki1
12/22/13, 10:51 PM
#4

det ser förstås lite konstigt med mössa på hund, men de som fryser på vinter fryser förmodligen om huvud och öron med. Och så lever de inomhus i varma bostäder tillsammans med oss.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

zickan
12/23/13, 10:50 AM
#5

Tack för länkarna :-)

#4 ja precis. Är inte frivilligt jag klär på en bullterrier. Men hon har haft öroninfektion som yngre och blir väldigt kall/röd om öronen när det är kallt eller blåser. men just blåsten som verkar göra lite ont. Man får släpa henne på promenad om man inte blir släpad. Vill bara komma undan. Skönt att ha nått skydd när man vill va ute en längre stund. andra och äldre hunden slängde jag halsduken runt för att skydda när det var iskallt, han fick även ha barnstrumpor för att skydda tassarna från att skäras när det var ett par minus. Hade 5 km att gå mellan tåg och hemmet efter jobbet på kvällarna. Då gick inte bussen. 
Så ibland är det väldigt skönt att kunna slänga på nått för att kunna va ute mer :-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

anki1
12/23/13, 12:30 PM
#6

Ja, man ska vara rädda om våra vänner. De kan ju inte tala om att de fryser o gör ont i tassarna. När jag växte upp hade vi en liten papilon. Då var de inte vanliga. Det här var på 60 talet. Hon hade ingen underpäls o frös om vintern mamma stickade en lite tröja till henne. Ofta fick hon kramp i tassarna då fick vi lyfta upp henne och massera tassen.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annons:
zickan
12/24/13, 11:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Det blev helt okej. Passade bra att få den nu när det blåst upp rejält här på gotland. Blev bara lite mycket luva bak på. Så jag ska få en till som är mindre.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: