Annons:
Etikettstickning
Läst 2559 ggr
Lillhy
2013-11-15 21:04

Nybörjarhjälp!

Nu SKA jag lära mig sticka. En gång för alla. Har lånat Stora boken om stickning (Margaret Hubert) och undrar om någon kan hjälpa mig med att förklara hur man gör "alla i samma m". I beskrivningen står efter ett varv aviga "1rm, *[1 rm, 1 am, 1 rm] alla i nästa m, 3 am tills, rep från * till sista m, 1rm. Och hur gör man egentligen tre aviga tillsammans? Tack på förhand!

Annons:
Lillhy
2013-11-15 21:05
#1

Alla i nästa maska menade jag såklart i frågan

MarajLowajz
2013-11-15 21:09
#2

Du stickar precis som vanligt men på den maskan du ska ha alla i samma tar du helt enkelt tillbaka till vänster sticka och stickar om så många gånger det står.

Så till slut så har du typ som tre snurror på samma maska =)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Lillhy
2013-11-15 21:27
#3

Hmm. På min lilla provlapp hade jag 18 maskor och när jag försökt mig på ovanstående har jag bara kvar 10! Så var det nog inte tänkt att det skulle bli. Gjorde nog fel med de där tre aviga som jag gjorde "tillsammans". Hur gör man med dem egentligen? Trodde man bara gjorde som vanligt, fast tre på en gång.

MarajLowajz
2013-11-15 23:25
#4

Nej då minskar du bara ner =)

Här har du en video som visar lite bättre =)

Låt dig inte luras av kasttekniknen den här tjejen har. Men du förstår nog efter du testat ett par gånger :)

http://www.billigt-garn.net/1-rm-1am-1-rm-i-samma-maska-hur-stickar-jag-det.html#.UoZ-4eIlISU

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Lill-Kisse
2013-11-16 00:44
#5

Det verkar som om du ska öka genom att sticka (dra upp) tre maskor i en och sedan sticka ihop tre tillsammans. Då bör det bli samma antal maskor på varvet som när du började.

Lillhy
2013-11-17 09:16
#6

NU förstår jag! Tack!! Bara att öva nu! :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: