Annons:
Etikettstickning
Läst 2425 ggr
Miiiz
2013-09-27 15:16

Hjälp me sticknngen

Hejssan alla håller på att sticka mina första vantar till min son, men nu är mitt problem det att jag har satt maskorna på en avikande tråd som det stod i beskrivningen sedan skall jag ta upp lika maskor och fortsätta sticka. 

När jag gjorde detta första gången märkte jag att det inte blir ett hål för tummen så jag rispade upp allting till tummen tillbaka. Nu har jag läst och luskat mellan olika sido, även här och vill se om jag fattar rätt. 

Jag skall göra så som jag gjorde tidigare, och sedan när jag drar ut tråden från maskorna kommer det bildas ett hål som jag sedan skall sticka vidare som tumme? 

Men varför står det då i beskrivningen att jag skall lägga upp ytterligare 10maskor(som det handlar om i mitt fall)  när jag skall börja sticka tummen? 

Hoppas ni förstod någonting av mitt yrande

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

Annons:
Miiiz
2013-09-27 17:13
#1

Hejssan igen alla, jag fick bot på mitt problem, hittade lösningen på youtube. 

Kan posta linken så ser ni alla vad jag hade för problem ifall mina skrivningar vart helt hopplösa att förstå :) 

http://www.youtube.com/watch?v=HrhcWdX4KHE

Hon stickar i delar vantar för dem som vill ha guid när dom skall sticka sina första vantar rekomenderar jag verkligen denna :) Sök efter del ett om ni vill ta det från början. 

Kram på er alla.

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

Upp till toppen
Annons: