Annons:
Etikettvirkning
Läst 2745 ggr
parsley
2013-08-25 14:20

Monsterruta

En mycket stor mormorsruta kallas ibland för monsterruta. 

Någon som virkat en sådan? 

Jag har köpt en påse med garn på loppis som bör räcka till en monsterruta. Ska man byta färg varje varv eller när man känner för det? Hur har ni gjort?

Annons:
LinaLj
2013-08-26 07:49
#1

Jag virkade en kudde i en enda monsterruta. Jag bytte färg på varje varv, men det beror ju lite på hur man vill att den ska se ut.

froken_rosenknopp
2013-08-26 07:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag gjorde en monsterruta för en massa år sedan. Då virkade jag tills garnresten tog slut och så började jag med nästa. Man kan självklart göra som man vill. Men jag tycket att vitsen med att virka upp allt garn försvinner om man gör det varv vis. Mitt mönster är ett vanligt förekommande och inga konstigheter. Jag är kass på att skriva förklaringar, så det bästa är att du söker på nätet. Kolla på dropps.se där kan du finna massor med mönster. Jag vet inte om det finns monsterrutor men gör som dom har gjort i början och bara fortsätt tills den blir så stor du vill ha den. Eller kolla på biblioteket det finns massa bra böcker men en bok som jag gillar heter Virka vackert av Tove Fevang. Där i finns det tips på mormors rutor. Lycka till!

Upp till toppen
Annons: