Annons:
Etikettsömnad
Läst 2889 ggr
[Sniff]
6/26/13, 10:17 PM

Sy överkast

Hej! 

Jag har fått en större säng (160 bred- härligt!) men nu behöver jag ett nytt överkast. Jag delar säng med en liten hund, och är ofta hundvakt, så jag behöver ett överkast som inte släpper igenom smuts och päls.

Rummet mitt är blått, och jag vill gärna få in lite varma färger. Färgtips mottages tacksamt! 

Jag fick ett tyg av pappas flickvän, men det är precis 200x160, så det behöver göras större. Det är knallrött och rent spontant tänker jag att det går att kombinera med ett vitt tyg. En idé jag har är att klippa det röda tyget i fyrkanter (ganska stora) och blanda med vita fyrkanter. Det enklaste är kanske att bara sy dit vita kanter (för tyget är inte fållat) så att det blir lite större. Men jag tror att det blir för litet ändå, jag vill gärna ha ett stort överkast. 

Kanske går det att sy dit vita ränder, så att det blir liksom stora röda rutor på vit botten? Haha jag ska försöka rita och visa… Och fota tyget! 

Men hjälp mig gärna med tankar och idéer! Jag har sytt ett lapptäcke förut, så jag vet hur man gör. Men jag behöver tankehjälp! 🙂

Annons:
parsley
6/27/13, 3:55 PM
#1

Tvätta tyget innan du syr lapptäcke av det, så det röda inte fäller. 

Lapptäcke kan du göra på flera olika sätt. Rött, vitt och blått är en klassisk färgsättning, om du vill ha in någon mer färg.

Randiga lapptäcken är snygga, om du vill ha något relativt enkelt.

[Sniff]
6/27/13, 4:19 PM
#2

Tack, då slänger jag det i tvättkorgen! 

Tror det får bli vanligt rutigt med vitt och rött. Och vita kanter🙂 

Köpte ett vinrött/lila på Röda korset idag, det är inte så stort det heller men jag tror att det kommer bli super… Så då har jag två överkast! Det här tänker jag sy en stor gul sol på, för jag älskar solar☀️

Upp till toppen
Annons: