Annons:
Etikettsömnad
Läst 3366 ggr
Sheena
9/8/12, 9:24 PM

Mönster på jeansjacka till barn

Hej!

Söker ett mönster, eller tips på vart jag kan hitta mönster på jeanssjacka till barn ca 1½-2 år. Helst gratis förståss!! Tungan ute Tycker bara det blir helt snurrigt när man ska leta mönster på nätet, hittar aldrig nått även om många sidor lockar med att de har gratismönster o så.

Fick ett jättesött tyg i tunn, turkos matchester med blommor på som jag tänkte måste kunna bli typ världens finaste och tuffaste vårjacka i jeansmodell till lillan.. Skrattande

Så tacksam för hjälp här!!

Annons:
parsley
9/9/12, 11:39 AM
#1

Det är svårt att hitta symönster på internet, bl a för att mönstren är stora och de utskrifter man kan göra som privatperson ofta är begränsade till A4-format.

http://www.stoffochstil.se/Katalog/Monstre.aspx Stoff och Stil har prisvärda köpemönster. Företaget har butiker i Malmö och Göteborg.

Är du på jakt efter gratismönster så testa att gå till biblioteket och se om de har handarbetstidningar eller böcker som du kan låna. Med lite tur hittar du ett mönster där som du kan låna hem och rita av.

Handarbetstidningar brukar också gå att hitta på loppis och Tradera.

Jag tror nästan det är smartare att gå till biblioteket än att leta på nätet just eftersom mönstren är såpass stora.

Sheena
9/9/12, 5:22 PM
#2

Just det ja, tänkte inte på att de har sånt. Tack!! Skrattande

Pialinn
9/10/12, 9:08 AM
#3

Tror att det finns en Stoff&Stil i Kungens kurva oxå i Stockholm.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Upp till toppen
Annons: