Annons:
Etikettböcker-lästips
Läst 2652 ggr
sotlynx
2012-08-16 07:02

BokHjälp

Nu behöver jag er hjälp! Jag har blivit helsenil och slarvat bort min ena bok om stick och virk. Eftersom jag inte kommer ihåg vad den heter eller vem som skrivit den, eller vem jag lånat ut den till, kan jag inte få tag på en ny. Har finkammat nätet, men utan resultat.

Jag MÅSTE ha tag på den eftersom jag tagit upp ett koftprojekt efter några år, och mönstret finns bara i boken!

Boken är mellan 3 & 6 år gammal, innehåller mönster på bla disktrasa, trosa,  förutom koftan, som sys av massor av stickade lappar…  ( I boken är koftan chockrosa med två stora knappar fram, sitter på en tjej som damsuger.. )

Hela boken är väldigt 50-tals pastellig, vill jag minnas.

Den var populär för några år sedan och såldes på många ställen.

Vet någon där ute vilken bok det är?

Tack på förhand!

Annons:
parsley
2012-08-16 15:48
#1

Roliga stickboken är rätt 1950-talspastellig, men jag vet inte om det finns någon sådan kofta i den boken.

http://www.bokus.com/bok/9789185476473/roliga-stickboken/

Ett alternativ är att leta efter en beskrivning på en kofta som liknar den i din försvunna bok och sticka efter den beskrivningen eller göra en egen beskrivning.

sotlynx
2012-08-16 16:34
#2

Tack!!! Jo, koftan är med! Den heter provlappskofta!

Tyvärr går inte boken att få tag i längre, så om någon har mönster/ måtten på lapparna, är jag evigt tacksam!!

[SusanneKs]
2012-08-16 19:33
#3

Gå in på www.bokborsen.se och sök på Roliga stickboken så hittar du ett exemplar för 130:-

parsley
2012-08-17 08:52
#4

Kolla på biblioteket om de har den. Om inte så fråga om de kan låna hem den från ett annat bibliotek via fjärrlån.

Du kan även kolla efter boken på Tradera.

sotlynx
2012-08-28 18:53
#6

OH!!! TAck tack tack!!!

Annons:
Upp till toppen
Annons: