Annons:
Etikettutbildningar
Läst 3641 ggr
dragonstar
2012-07-28 19:00

Söker skola

Jag vill studera till hantverkskonst,

Någon har tipps på utbildnignar och skolor? gärna i Södermaland/ stockholmsområdet. Men jag kan tänka mig att flytta om det behövs.

Jag kan kan då inte  mycket, har gått bild och fomrdesign på gymnasiet och vet att jag vill hålla på med olika hantverk, keramik, tyg, glas, stål, trä Ja olika material.

Några föslag på en utbildning som kan funka eller kanske någonstans där jag kan gå kurser eller plocka ihopp ett eget progra?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
[SusanneKs]
2012-07-28 19:17
#1

Ansökningstiden har gått ut för i år, pappren ska var inne ca 15 april om man vill plugga till hösten.

De bästa utbildningarna är Handarbetets vänners skola där man går i två eller tre år beroende på vilken linje man valt.

Annars är ju Konstfack mycket allsidig, men det är också en lång utbildning med olika inriktning.

dragonstar
2012-07-28 19:25
#2

ja jag har funderat mycket på konstfack men det jobbiga är att jag måste veta inna nom jag vill hålla på med glas eller tyg eller vad som… Jag är inte så inriktad på något specifikt.

Hoppades att jag skulle stöta på en hantvärksutbildnign på ca 3 år som har några olika materialintriktnignar tex keramik och textil.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[SusanneKs]
2012-07-28 20:12
#3

Det finns en hantverkslinje vid Linköpings universitet, jag tror att den är tvåårig. Man inriktar sig på textil eller trä.

Man väljer också mellan textil eller annat på  HV, där man kan bli hemslöjdskonsulent.

Kanske ska du kolla vad folkhögskolorna kan erbjuda och ta lite korta kurser i olika ämnen så att du kan känna dig för vad som verkar rätt för dig.

En SYO-konsulent kan nog hitta andra infallsvinklar. Men det kostar pengar att studera och det kan hända att man aldrig kommer att kunna tjäna in dem. Men har man råd så har man,

dragonstar
2012-07-29 14:34
#4

#3 tack jag ska kolla runt lite.

Jaghar inte tillräckligt med tålamod för att bli bra på att sy, Det krövs tålamod att lägga yt mönster och mäta och tänka. Jag måste få köra på lite.

När du säger att det kostar pengar så är det självklart, men allt i livet kostar ju pengar tyvvär. Sen berper det ju på om man går en utbildning via CSN eller om man måste betala den. Hur man bor och lever allmänt spelar ochså roll.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: