Annons:
Etikettnålbindning
Läst 12018 ggr
ElinaPersson
2012-04-10 22:48

Mönster till balklänning

Hejsan alla!

Det är så att min faster ska sy en balklänning till mig och jag skulle behöva tips på bra hemsidor med bra mönster Skrattande

Eller om ni själva har mönster ni kan tänkas dela med er av!

Tack på förhand!

Mvh / Elina

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Annons:
TottsiGirl
2012-04-11 08:21
#1

Stoff och stil har en hel del mönster och tyger.

www.stoffochstil.se :) man kan även bläddra i deras nya katalog via deras hemsida och där fanns en del klänningar om jag inte missminner mig..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

parsley
2012-04-11 11:01
#2

Jag tänkte också tipsa om Stoff och Stil. Deras mönster är prisvärda och lätta att använda eftersom de leveras "färdigklippta" i mellanlägg.

Jag vet inte om det finns så mycket gratis mönster på balklänningar, eftersom en klänning är stor och även internet har sina begränsningar om man t ex ska skriva ut ett mönster på A4-papper så blir det mycket klippa och tejpa.

Är du på jakt efter gratismönster så kolla efter handarbetstidningar på biblioteket. De brukar finnas för hemlån.

parsley
2012-04-11 11:15
#3

http://craftstew.com/sewing/52-free-dress-patterns

En lista med länkar till gratis mönster. Engelsk text .

parsley
2012-04-11 11:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Kan man konstruera ett liv eller en överdel så kan det kombineras med en klockad kjol.

ElinaPersson
2012-04-11 19:25
#5

Ja alltså, det behöver ju inte vara ett mönster man skriver ut, utan mått osv… Det är inte jag utan min faster som är väldigt duktig på detta som ska sy den, så har ni andra hemsidor som ger bra förslag så är det också välkommet..

Tack!  Skrattande

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Upp till toppen
Annons: