Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

00. Allmänt 01. Om sajten 02. Spinning 03. Broderi 04. Sömnad 05. Frivoliteter 06. Knyppling 07. Stickning 08. Tovning 09. Virkning 10. Textilhistoria 11. Vävning 12. Pyssel 13. Utbildningar 14. Aktuella evenemang 15. Nålbindning 16. Böcker och lästips 17. Nytt, noterad och uppdaterat 18.Till djuren 19. Maskinsticking 20. Bloggar och poddar, hemsidor 21. Beskrivningar 22. Annonser - köp, sälj, verkstad, hantverkskooperativ mm 23. Välgörenhet
20. Bloggar och poddar, hemsidor

Pyssel/Hantverks bloggar?

2012-01-06 12:50 #0 av: franmitthjarta

Hej!

Jag söker roliga pyssel/Hantverks bloggar att följa och få insperation ifrån. Skriv gärna er blogg i denna tråd :)

Min hemsida/Blogg är: http://franmitthjarta.se/

Jag skriver om mina olika hantverk i min blogg, sedan har jag försäljning av mina olika hantverk (oftast virkade saker) i min shop :)

Anmäl
2014-01-12 18:54 #1 av: Nanna70

Hejsan! Jag har nu hittat tillbaka hit igen. Just nu är jag fullständigt stickgalen😉. Min stickväska formligen svämmar över av flera olika projekt. Även jag har en blogg, en stick-och virk blogg. Den heter:
www.stickaochvirka.blogg.se. Titta gärna in där😊.

Franmitthjarta: Hur gör man förresten när man startar en webshop i sin blogg? Har du några tips?måste man ha en hemsida/domän för att börja sälja hemgjorda saker?

Mvh Anna

P.s. Jag testar att bifoga en bild på en fest-och bröllopssjal.

Anmäl
2014-01-12 18:56 #2 av: Nanna70

Oj jag såg nu att förra inlägget var från 2012, då kanske ingen ser det?😉
Här är iaf. en bild till.

Anmäl
2014-01-13 08:59 #3 av: parsley

Du behöver ingen hemsida/domän för att sälja saker via din blogg.

Kolla gärna med skattemyndigheten vad som gäller för redovisning av hobbyverksamhet ifall du tänker sälja i större omfattning.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.