Annons:
Etikettfrivoliteter
Läst 4544 ggr
kjersti
2007-05-19 22:06

konfirmation

Jag har gjort kors som bokmärke  till konfirmationspresent .Hittar inte mönstret skulle behöva det NU.Kan någon hjälpa?

Annons:
PaulaW
2007-05-19 22:49
#1

Kan jag få bild på den? Jag har beskrivning till åtminstone tre kors, har ett häfte också med fler beskrivningar men vet inte var jag har den just nu

PaulaW
2007-05-19 22:59
#2

LIlla korset.

Anv. område:Bokmärke

Storlek 7,5 cm utan snodd

Alla ringar: 4-4, alla bågar 2x7 (utam i översta bågen som har 2x8, alltså 7 picoter)

Börja med korsets innerveck: R3. B. R som fästs i föregående.

R. B. R som fästs i föregående. R. B osv.

Vid korsarmarnas ytterkanter gör man R. B. R. B och båda dessa ringar fästs i föregående ring. Härmed har man vänt och går tillbaka mot mitten och fullbordar mönstren. I innervecken görs tre ringar intill varandra och fästs i motsvarande ringar. (Den tredje är fri)

Istället för snodd kan man som avslutning göra: R. B. R. B. R. B. R. B. (Bågarna 2x6) B30. R4x4. (Fästs i korsets översta picot) B30. Avsluta med R. B. R. B. R. B. R. B.

Hoppas detta är rätt.

PaulaW
2007-05-20 21:44
#3

Jag undrar om beskrivningen var till rätt kors, kjersti?

kjersti
2007-05-21 19:57
#4

Har inte hunnit med riktigt än . Det låter bekant. Mina tidigare alster har jag inte kvar . De har jag gett bort. Kanske jag kan leta fram något såsmåningom. Inte denna veckan i allafall.Tack för hjälpen. Jag skall prova detta mönster.

Upp till toppen
Annons: