Annons:
Etikettutbildningar
Läst 5145 ggr
PennyIIXC
5/9/08, 12:41 PM

Utbildningar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Jag heter Jenny och har snart pluggat klart min textil design (sömnad) utbildning på Gamleby Folkhögskola.
En toppenbra utbildning för att lära sig alla grunderna i sömnad. Vi har lärt oss allt från mönsterkonstruktion för anpassade mått, textillära, dräkthistoria, tekniska plaggskisser, figurteckning, kroki, till att sy i stortsätt det mesta. Fickor, dragkedjor, för hand, på maskin, overlock, screentryck. Ja allt man kan tänka sig.
Det har vart väldigt lärorikt, även på det planet att jag har bott ganska långt hemifrån på internat.

Nu är jag gravid och väntar min bebis i början av Augusti. Men söker ändå till distansutbildningar. Någon som har någon erfarenhet?
Jag söker till Kalix Folkhögskola, där jag ska gå en två årig halvtids utbildning som kostymör. Någon som känner till?
Senare har jag tyckt att Linköpings Universitet hantverkslinjen låter toppen! Men, det måste jag vänta i några år tills den lilla är tillräckligt gammal. :)

Annons:
PaulaW
5/11/08, 2:51 PM
#1

Linköping har distansutbildning för design. Kanske är det ett alternativ?

PennyIIXC
5/15/08, 9:14 PM
#2

# 1

Jag hittar ingen information alls om det på hemsidan..
och dessutom var det den 15de som man skulle skickat in ansökningarna.. :(

attvaraellerintevara
5/31/09, 12:34 PM
#3

"2"  Om du hittar Designlinjen så ta och ring dom…oftast så har man någon plats tom  och tar då mer än gärna emot efter datum,för att fylla den platsen… Hälsningar och Lycka till ifrån AstridFlört

Upp till toppen
Annons: